חוזר 7-2024 – יישום ותפעול הוראת השעה לקבלת כספי מיסים בשל רווח ממימוש אמצעי תשלום מבוזר הנובע מפעילות של יחידים – הוראת ביצוע 06/2024

נוהל לקבלת כספי מסים בשל רווח ממימוש אמצעי תשלום מבוזר

אמצעי תשלום מבוזר ("מטבע וירטואלי") מהווה נכס כהגדרתו בסעיף 88 לפקודת מס הכנסה ("הפקודה"), ומשכך רווח הנובע ממימוש מטבע וירטואלי חייב במס רווחי הון ובמקרים מסוימים במס הכנסה כהכנסה עסקית.

בעקבות סירוב המערכת הבנקאית בישראל לקבל כספים ממטבעות וירטואליים, נוצר קושי בידי המשקיעים להנזיל רווחים הנובעים ממימוש מטבעות אלה ולשלם את המס המתחייב עליהם.

על מנת לאפשר לנישומים אשר נבע להם רווח ממימוש מטבעות וירטואליים לשלם את המס המגיע ממימוש אותם המטבעות (להלן: "כספי המסים"), רשות המסים פרסמה נוהל הוראת שעה לקבלת כספי מסים בשל רווח מימוש אמצעי תשלום מבוזר בשיתוף בנק ישראל והרשות להלבנת הון (להלן:"הנוהל") אשר בא להסדיר את תהליך העבודה והבדיקות שיאפשרו את קבלת וגביית כספי המיסים לחשבון הבנק של רשות המיסים המתנהל בבנק ישראל בכפוף להקטנת הסיכון להלבנת הון למינימום האפשרי. הנוהל יחול רק במקרים שבהם הוכח לרשות המסים שהמערכת הבנקאית המסחרית בישראל (בנק אחד לפחות) סירבה לקבל את כספי המסים שנובעים מרווח ממימוש מטבעות וירטואליים לרבות בדרך של סירוב לפתיחת חשבון.

על פי הוראת הביצוע, יישומה של הוראת השעה על ידי מגיש הבקשה ורשות המסים יהיה כלהלן:

  • הגשת הבקשה לפקיד השומה – הנישום יגיש בקשה לתשלום מס על פי הוראת השעה, על גבי טופס ייעודי, מספר 909 שכותרתו "דיווח על פעילות במטבעות וירטואליים" (להלן: "טופס 909" או "הטופס").
  • הטופס יכלול את פירוט פעילותו של הנישום במטבעות וירטואליים, הסכמתו של הנישום לכל הקבוע בהוראת השעה, לרבות התחייבות לתשלום סכום המס ללא תלות באישור הבקשה, ויתור על סודיות, הצהרה כי מקור הכספים הוא חוקי ופרטים נוספים.

הוראת הביצוע נועדה לקבוע כללים ליישום ותפעול הוראת השעה, ולפרט את סדר הפעולות ואת שלבי הטיפול על ידי הגורמים השונים ברשות המסים, החל מהגשת הבקשה לתשלום מסים בשל רווח ממימוש מטבע וירטואלי הנובע מפעילות של יחידים, ועד לאישורה.

לצפייה בהוראת הביצוע לחצו כאן

image_print
שתף:
image_print
שתף: